23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Føtex har fremtidens koncept på plads

Salgsdirektør Jan Larsen og den øvrige kædeledelse har været i praktik på butiksgulvet. Fremtiden byder også på yderligere varehuse i kæden.

Ledelsen i Føtex har sat kædens 88 butikker på vinderkurs. Kunderne vil kunne handle mere i de betjente afdelinger, de vil kunne købe både lavpris til dagligdagen og luksus til weekenden, mere tilpasning af sorti-mentet i de enkelte butikker og mulighed for aftenshopping alle ugens dage. Det skriver Dansk Handelsblad.

Det er hovedpunkterne i fremtidens supermarked, der skal sikre Føtex fremgang i kundetal og omsætning, og det er samtidig de væsentligste ingredienser i kampen mod discountudviklingen.

Føtex har sidste år testet fremtidens supermarked i fire butikker i et pilotprojekt. Nu er erfaringerne høstet, og de bedste og mest succesfulde elementer i konceptet bliver nu rullet ud i alle kædens butikker. Det bety-der mange nye planer, som udgår fra kædekontoret til medarbejderne på butiksgulvet.

100 butikker

Desuden går Føtex efter at åbne yderligere ca. 12 varehuse i de næste 10 år. Salgsdirektør Jan Larsen siger, at Føtex skal nå op på omkring 100 butikker.

Læs mere i Dansk Handelsblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.127