Ledelsen i Føtex har sat kædens 88 butikker på vinderkurs. Kunderne vil kunne handle mere i de betjente afdelinger, de vil kunne købe både lavpris til dagligdagen og luksus til weekenden, mere tilpasning af sorti-mentet i de enkelte butikker og mulighed for aftenshopping alle ugens dage. Det skriver Dansk Handelsblad.
Det er hovedpunkterne i fremtidens supermarked, der skal sikre Føtex fremgang i kundetal og omsætning, og det er samtidig de væsentligste ingredienser i kampen mod discountudviklingen.
Føtex har sidste år testet fremtidens supermarked i fire butikker i et pilotprojekt. Nu er erfaringerne høstet, og de bedste og mest succesfulde elementer i konceptet bliver nu rullet ud i alle kædens butikker. Det bety-der mange nye planer, som udgår fra kædekontoret til medarbejderne på butiksgulvet.
Desuden går Føtex efter at åbne yderligere ca. 12 varehuse i de næste 10 år. Salgsdirektør Jan Larsen siger, at Føtex skal nå op på omkring 100 butikker.
Læs mere i Dansk Handelsblad.