23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk Tiger bider sig fast på det britiske marked

Tikroner-butikskæden Tiger er blevet enormt populær i England, hvor en tikroners-butik går under navnet "posh pound-land."

80% af alt, hvad Tiger sælger, koster højst fem pund, så det er svært at undgå fristelsen, forklarer designanalytiker Maureen Hinton. Det skriver Berlingske Nyhedsbureau.

Kæden blev lanceret på det engelske marked i 2005 og er siden da vokset i omsætning til 21,3 millioner pund, eller 159 millioner kroner.

Philip Bier, managing director for Tiger i London-området, mener sagtens, at Tiger kan ende med at blive lige så succesfulde som Ikea. Der er enormt potentiale på det engelske marked, fortæller han, og i løbet af den kommende tid vil Tiger ekspandere aggressivt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.146