23948sdkhjf

Netto igen kåret som årets discountkæde i Polen

For tredje år i træk har Netto vundet prisen som årets discountkæde i Polen.
De polske leverandører er igen i år blevet spurgt om tilfredsheden med deres samarbejdspartnere, og for tredje år i træk løber Netto med førstepladsen, som den discountkæde leverandørerne er mest tilfredse med.

Netto Polen, der består af 317 butikker, løb med sejren foran den største polske discountkæde Biedronka, som har over 2.400 butikker i landet. Netto slog også de tyske konkurrenter i landet, nemlig Lidl med 500 butikker og Aldi med 75 butikker.

Skandinaviske værdier vinder
Ifølge landedirektør for Netto Polen Kent Petersen er opskriften på succesen enkel:

- Det handler om at adskille sig fra sine konkurrenter, og gøre det bedre end dem. Og det gør vi tydeligvis på leverandørområdet. Det skyldes blandt andet, at Netto drives på skandinaviske værdier, hvor ”en aftale er en aftale”, og det befinder de sig godt med, siger han.

I kampen om prisen er de forskellige detailhandlere blandt andet blevet vurderet på image, forretningsudvikling, kontakt, logistik og indkøbsbetingelser.

Blue Business Media uddeler, ud over prisen for bedste discountkæde, også priser i følgende kategorier: hypermarket, supermarket, convenience, regional retail chains, wholesale cash & carry og drugstores. Dertil kommer den mest prestigefyldte pris ”Retailer of the year. Suppliers’ Choice”, som Netto vandt sidste år. I år blev det franske Intermarché.

Netto vil fremad
Bortset fra et par store udenlandske leverandører såsom Coca-Cola kommer næsten alle Netto Polens varer fra lokale polske leverandører, og kombinationen af en bred vifte af nationale fødevarer og nonfoodvarer sammen med stærke priser på internationale varer har vist sig at være en vindende strategi i Polen, hvor Netto løbende styrker sin position.

- Med åbningen af 38 nye Netto-butikker i 2013 øgede vi igen vores markedsandele på det polske marked, og det er en vækststrategi, vi har ambitioner om at fortsætte, siger Kent Petersen.

Siden Netto slog dørene op til sin første polske butik i 1995, er det blevet til 317 butikker i landet, og inden for det kommende år har Netto planer om at åbne yderligere 20 butikker i Polen. Selvom Netto vinder prisen som årets leverandør for tredje år i træk, hviler discountkæden ikke på laurbærrene, men arbejder konstant på at optimere konceptet og samarbejdet med sine leverandører for at styrke sin position på markedet. Med den indsats håber Netto på at kunne hive sejren i hus igen til næste år.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.084