23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Terrieren ligger i spidsen af det danske discountræs

Henning Bahr, administrerende direktør for og indehaver af Retail Institute Scandinavia, har vurderet, at de danske discount-kæder oplever fremgang.

Han har kigget på Coops og Dansk Supermarkeds årsregnskaber for 2013 og fundet frem til, at Netto-butikkerne endte med en omsætning på 56,9 mia. kr. mod 55,7 mia. kr i 2012, mens Coops brugsforeninger endte med en omsætning på 44,4 mia. kr. mod 44,8 mia. kr. året før. Det skriver Nordvestnyt.

Udviklingen i Coop tilskrives en kraftig ekspandering af Fakta-butikker.

Bahr kan fortælle, at Rema 1000's særlige forretningsmodel gør, at forbrugerne betragter kædens forretninger som supermarkeder frem for discountbutikker. Men selvom Netto ligger i front, ligger Rema 1000 meget tæt på.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03