23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Brilledille skaber sorte tal hos optikerkæderne

Danskerne er vilde med billige briller, og markedet er præget af en overflod af kampagner og priskonkurrencer.

Den almene dansker har mellem fem og seks briller, der kan skiftes ud efter stil og mode. Det skriver Berlingske Tidende.

Den nye brille-mani er noget, de store optikerkæder kan mærke. Profitten øges markant, hvilket står i skarp kontrast til perioden under finanskrisen. Nye kapitalfonde spekulerer i at åbne en ny Matas i optikerbranchen.

Fremgangen fremgår blandt andet af det netop indsendte 2013-regnskab for optikerkæden Louis Nielsen, der satte lavprisudviklingen på briller i gang i Danmark for 15 år siden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095