23948sdkhjf

Kiosker taber slikkrigen

Udbredelsen af bland-selv slik i konceptbutikker og supermarkeder og hård priskonkurrence presser kioskernes sliksalg.
Slik er blevet en slagvare, hvor prisen ofte trykkes helt i bund for at friste forbrugerne til at besøge supermarkedet, blande en pose slik selv og forhåbentlig foretage nogle andre tilbud samtidig. Det skriver Dansk Handelsblad.

Traditionelt har slik været en vigtig kategori for kioskerne, men det har ændret sig i de senere år. Ikke blot svinder kioskerne hastigt i antal, men de udsættes for benhård konkurrence på slikmarkedet, og det er først og fremmest bland-selv slik, der bliver markedsført som den store slagvare.

Kioskernes konkurrencesituation ser kort fortalt sådan ud: Mange supermarkeder har i dag bland-selv slik, især i de større byer åbner specialbutikker, som ene og alene sælger bland-selv slik, og kiosker og grønthandlere i de største byer sælger illegalt slik, hvor der ikke er betalt punktafgifter på varerne.

Læs mere i Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078