23948sdkhjf

Kunderne vender tilbage til servicestationen

De 75 nærbutikker i OK Plus-kæden fik i løbet af 2014 vendt flere års nedtur.
Kæden kom ud af året med et resultat tæt på nul, og samtlige kædens butikker overlevede året.

Det skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev.

OK-Plus kæden har som de fleste kæder med butikker på servicestationer været ramt af ændrede forbrugsmønstre under finanskrisen, og kundeflugten tog yderligere fart, da lukkeloven blev liberaliseret i 2012.

OK Plus A/S havde i 2013 et underskud på 2,1 mio. kr. og måtte lukke butikker og tilpasse organisationen, men nu tror kædedirektør Michael Djarnis på, at kunderne er på vej tilbage.

-Det var vores mål at få et nul-resultat i 2014, og det kommer vi til at ramme meget tæt på, hvilket er en markant forbedring i forhold til 2013, siger han til avisen.
Kæden havde sidste år en omsætning ud af butik på 652 mio. kr. plus moms.

-Vi kommer ud af året med et indeks på 105 for omsætningen, og det er vi rigtig godt tilfredse med. Samtidig er det særdeles positivt, at vi ikke har lukket butikker i 2014, siger Michael Djarnis.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125