23948sdkhjf

Aubo: Fremgang for femte år i træk

Sund fornuft har styret Aubo sikkert gennem 2014. ”Flere kilometer på literen med begge hænder på rattet”, lyder opskriften fra den vestjyske køkkenproducent.
For femte år i træk melder alle centrale nøgletal i regnskabet om fremgang hos køkkenproducenten Aubo Production A/S, selskabet bag køkkenbrandet Aubo, som fejrer 30 års jubilæum den 1. december.

Omsætningen stiger, det samme gør resultatet, overskudsgraden og nettoomsætningen pr. medarbejder. Soliditeten er i fortsat positiv udvikling, og det nye år er indledt med en stigning i omsætningen på 20 procent.

- Vi har kæmpet hårdt for resultatet – og gør det fortsat, hver eneste dag. Vi kan godt mærke opsvinget i Danmark, men vi lever i en tid med politisk og økonomisk usikkerhed, som vi blot kan være observante på. Derfor kører også vi ind i 2015 med begge hænder på rattet, siger administrerende direktør Torben Andersen.

Fokus på udvikling og produktion
De seneste års investeringer i medarbejderinvolvering og IT-værktøjer har medvirket til at strømline produktionen i Aulum. Gennem åbenhed og dialog om resultaterne er det ifølge Torben Andersen lykkedes at styrke det generelle engagement hos samtlige medarbejdere.

- Dygtige folk, der med det samme kan aflæse effekten af deres indsats, styrker konkurrenceevnen. Det er vores medarbejderstab et levende bevis på, siger Torben Andersen, som i de kommende år forventer at forbedre effektiviteten yderligere.

Udover IT og involvering fremhæver han en mere fokuseret strategi som en væsentlig forudsætning for familievirksomhedens fortsatte fremgang.

- Fremover vil vi koncentrere os 100 procent om at udvikle og producere køkkener. Vi skal ikke længere drive detailhandel. Den del overlader vi til professionelle partnere med detailsalg som spidskompetence, siger Torben Andersen med henvisning til at den sidste Aubo-ejede detailbutik, i Odense, nu overgår til en ny, selvstændig forhandler.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.772