23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kasseekspedienter oplever utålmodige kunder

Kæderne sparer penge på lav bemanding.

Fem kasseekspedienter i Lidl, Rema1000 og Netto, som Ekstra Bladet har snakket med, oplever, at mange kunder er så utålmodige, at de forlanger, at der bliver åbnet flere kasser.

Kravet forringer ekspedienternes arbejdsmiljø.

- De færreste har tålmodighed til at stå og vente passivt i en kø. Undersøgelser viser, at selv få minutter opleves som stressende og skaber vrede, siger Kim Hannibal, der rådgiver detailhandlen i at nedbringe køer.

Mange discountbutikker holder bemandingen lav for på den måde at kunne holde omkostningerne og priserne nede. Kim Hannibal siger ligeledes, at flere kunder boykotter butikker, hvis de står i kø to gange i træk.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web04