23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Vin er en magnetvare i grænsebutikker

På bare tre år er den danske afgift på vin steget tre gange

Vin er en af de mest populære varer i de tyske grænsebutikker, skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev.

Gennem de seneste mange år er danskernes forbrug på vine i grænsebutikkerne steget, selv om det faldt fra 2012 til 2013.

Den seneste opgørelse over grænsehandlen, som Skatteministeriet udsendt i januar, viser, at danskernes grænsehandel med vin er steget siden 2008, hvor de købte for 455 mio. kr., til i 2013, som er det nyeste tal, og hvor forbruget lå på 510 mio. kr.

Ifølge opgørelsen toppede danskernes grænsehandel med vin i 2012, hvor det lå på 615 mio. kr.

I EU er der formelt en harmoniseret minimumsafgiftssats på vin, men den er sat til 0, og derfor har flere europæiske lande ikke afgift på vin.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|instance-web02