23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk Supermarked gik tilbage i 2014

For anden gang de seneste fem år faldt Dansk Supermarkeds omsætning lidt på hjemmemarkedet sidste år.

Da Dansk Supermarked præsenterede regnskabstal først i maj, fik man solgt budskabet om en begrænset salgsvækst på 200 mio. kr. i 2014, mens adm. direktør Per Bank afviste at sige noget om, hvordan fordelingen var på Danmark og Netto-landene.

Det skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev.

En note i den officielle årsrapport fra Dansk Supermarked, som først nu er blevet tilgængelig, viser imidlertid, at Netto sidste år lagde 306 mio. kr. til salget i Sverige, Tyskland og Polen - plus i de få Netto-butikker i Storbritannien i knap et par måneder.

Til gengæld faldt det samlede salg i Dansk Supermarkeds kæder herhjemme, Bilka, Netto og Føtex med 108 mio. kr., svarende til et minus på 0,3 pct.

Til sammenligning voksede dagligvaremarkedet med ca. 1 pct. i 2014.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|instance-web02