23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk kød skal have nyt dyrevelfærdsmærke

Kødproducenter og supermarkeder forsøger at enes om et nyt dyrevelfærdsmærke.

Mærket skal imødekomme forbrugernes utilfredshed med danske svin, kyllinger og køers velfærd, skriver Metroxpress København.

Blandt de kæder, der støtter det nye mærke, er Rema 1000.

Målet med det nye mærke er at øge de billigere, ikke-økologiske kødprodukters kvalitet.

Anna Lise Mortensen, der er ansvarlighedsdirektør i Coop, mener dog ikke, at der er et stort behov for et nyt dyrevelfærdsmærke.

I stedet vil Coop hellere fremme kødprodukter, der kommer med anbefaling fra Dyrenes Beskyttelse.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web04