23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fødevarefup i supermarkedet

Ekstra Bladet sendte en såkaldt maddetektiv i et dansk supermarked.

Det tog ifølge avisen kun ”detektiven” et kvarter at finde en række produkter, der "på det groveste fupper forbrugerne". Produkterne talte bl.a. fedtfattig hamburgerryg, der ikke var fedtfattig, og friskhøstet kaffe, der var to år gammelt.

- Der er ingen tvivl om, at danskerne i stor stil bliver vildledt af fødevare-emballager. Og problemet bliver større og større, siger Viktor Schmidt, der forsker i fødevarefup hos FairSpeak-gruppen CBS.

Han har netop udgivet bogen "Fair Snak", der skal lære fødevareindustrien at sælge madvarer uden at snyde folk gennem vildledende emballager.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web01