23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

"Let at finde" slår pris

En ny stor europæisk undersøgelse fra Nielsen sender selve vare-prisen ned i rækkerne, når forbrugerne vælger indkøbssted

I et krisehærget og -træt Vesteuropa skulle man måske tro, at pris havde en altoverskyggende indflydelse for, hvor forbrugerne vælger at lægge deres penge, når de køber ind.

Det skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev.

Så simpelt er det imidlertid langt fra, viser en spritny publikation fra analysevirksomheden The Nielsen Company, der gør meget ud af at sælge resultaterne som potentielle forsvarsvåben i hyper- og supermarkeders kamp mod discountbølgen.

På førstepladsen blandt de faktorer, som vesteuropæerne vælger indkøbssted ud fra, kommer i stedet, at det er "let at finde, hvad jeg har brug for hurtigt", fremgår det af Nielsens bearbejdning af forbrugerdata fra 17 europæiske lande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.032|instance-web01