23948sdkhjf

Boconcept trækker sig fra fem markeder

Fremtidens vækst skal findes dér, hvor potentialet er størst.
Boconcept ønsker i højere grad at prioritere ressourcerne i de markeder, hvor der er bedst mulighed for at tjene penge.

Derfor vil virksomheden i løbet af dette regnskabsår trække sig ud af fem markeder; Tyrkiet, Bulgarien, Island, Ægypten og Guatemala. Beslutningen omfatter i alt syv butikker, hvoraf de tre ligger i Tyrkiet.

- Fælles for disse markeder er, at udbyttet ganske enkelt ikke står mål med indsatsen. Tyrkiet har et kæmpe potentiale, men med det setup, vi har dernede, kommer det ikke til at blive en god forretning, siger CEO, Torben Paulin, til Wood Supply.

Kernemarkeder og vækstmarkeder
Hidtil har Boconcept ydet den samme service i alle lande uden at skele til, hvordan det pågældende marked bidrager til den samlede forretning. Det bliver der ændret på nu.

- Tidligere har vi givet alle den samme service. Men det har vist sig, at de største og vigtigste markeder faktisk er dem, vi supporterer dårligst. Derfor har vi defineret nogle kernemarkeder – Tyskland, Frankrig og Japan – som skal prioriteres, før vi gør noget som helst andet. Det er radikalt anderledes, end vi har gjort hidtil, fortæller Torben Paulin.

I næste række følger Storbritannien, USA og Kina, der alle er defineret som vækstmarkeder med et større udviklingspotentiale end de øvrige lande, hvor Boconcept er repræsenteret. Konkret betyder det, at en større del af ressourcerne vil blive anvendt på at udvikle disse markeder i de kommende år.

- Der er store muligheder for vækst i Kina og USA. I England er vi ved at være stærke i London, men ikke i resten af landet, siger Torben Paulin.

Nye markeder på vej
Selvom Boconcept nu fokuserer sin indsats om færre markeder, er det ikke ensbetydende med, at der ikke vil blive investeret i andre markeder i de kommende år.

- Vi har mange små markeder, som bidrager positivt, og som har potentialet til at blive større, siger Torben Paulin.

Han fremhæver først og fremmest Indien, hvor Boconcept i dag har en enkelt butik, som et potentielt vækstmarked. Indonesien, Korea, Brasilien, Sydafrika og Australien er lande, som Boconcept kommer til at arbejde med i de kommende år, og med den rette samarbejdspartner vil Tyrkiet også være en mulighed.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111