23948sdkhjf

Dansk Supermarked vil udnytte bon-oplysninger

Anonyme data fra bonner kan blandt andet fortælle, om en kampagne virker.
Muligheden for at analysere, hvad den enkelte kunder køber i sit supermarked, er allerede en mulighed.

Blandt andet tilbyder Nets, der står bag Dankortet, at levere data, der knytter sig til et specifikt betalingskort.

Men disse data udnyttes ikke i særlig høj grad i dag.

Det skriver version2.

Indsamling af disse data sker i et system, der samtidig skjuler, hvem der ejer kortet, og de data kan blandt andet udnyttes af Storebox, hvor Dansk Supermarked tilbyder sine kunder at gemme bonner.

Værdien af de opsamlede data kaldes hashværdien, og den slags data har Dansk Supermarked adgang til.

- Vi har hashværdien liggende sammen med bonen. Men det er ikke noget, vi bruger i dag. Det er noget, vi gerne vil bruge på sigt, siger funktionschef i Dansk Supermarked Kim Kraglund til version2.

- Vi kan ikke binde værdien sammen med et navn eller en kunde, men vi kan se, at det samme kort er blevet brugt, og så kan vi måske lave nogle analyser på, hvor godt vores promotions og andre ting fungerer, siger Kim Kraglund.

Originalartikel: http://www.version2.dk/artikel/dansk-sup...
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062