23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Øko-kampagne skal skaffe flere varer på hylderne

Coop oplever, at det i nogle varegrupper kan være svært at skaffe økologiske produkter nok.

Nu indleder koncernen en kampagne, ”Lad os gøre Danmark dobbelt så økologisk”, i samarbejde med Økologisk Landsforening.

Kampagnen skal skaffe penge til bønderne til omlægning til økologisk landbrug.

- Vi har på nogle områder som f.eks. kød allerede nu ikke kan få varer nok. Vi forudser, at det bliver meget værre de kommende år, hvis ikke vi får flere danske landmænd til at producere økologi og vil blive nødt til at importere flere udenlandske økologiske varer, siger food-direktør Jens Visholm, Coop.

Beløbet, som Coop vil donere til Økologisk Landsforening, afhænger af, hvor meget økologi kunderne køber i Coops butikker de kommende to uger.

En stigning i øko-salget på 15 pct. vil betyde, at Coop vil donere en million kroner.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web02