23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rema: Det vigtigste er signalet

I et forsøg på at støtte kriseramte landmænd har Rema 1000 valgt at hæve prisen på al dansk mælk med 50 øre.

En række konkurrenter som eksempelvis Dansk Supermarked og Coop overvejer også nu, hvordan man kan støtte mælkeproducenterne, skriver Jyllands-Posten.

- Det vigtigste i første omgang har ikke været modellen, men signalet, siger indkøbsdirektør for Rema 1000, Anders René Jensen.

Han fortæller, at man ønsker at starte en diskussion af problemet, der betyder, at 85 pct. af mælkebønder afsender mælk med tab.

Anders René Jensen forklarer desuden, at prisstigningen ikke ender hos Rema 1000, men at der selvfølgelig skal tages højde for momsbetaling.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web02