23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Supermarkeder slår sig op på de rigtige holdninger

Dagrofa står bag en ny kampagne om at købe danske varer.

Kæden giver 50 øre til producenten, hver gang kunderne køber en vare, der er mærket med et ”vælg dansk”-mærkat. Prisen er uændret for forbrugerne, så det er Dagrofa, der betaler kampagnen. Det skriver Berlingske Business.

Flere dagligvarebutikker kører i øjeblikket med kampagner, der udtrykker sympati for de danske landmænd.

Ifølge detailrådgiver Bruno Chirstensen er dette både et udtryk for oprigtig sympati og en gennemført markedsføringsstrategi.

Ifølge Dorte Wimmer fra Retail Institute er der sket et skift i forbrugeradfærden, og hun forklarer desuden, at den butikskæde, der er først med en ny kampagne, ofte også opnår en gevinst i form a goodwill og mediedækning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web03