23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Modehuse bruger outlets som salgskanal til nye varer

Outlets er normalt ensbetydende med tilbud på modehusenes overskydende produkter fra tidligere sæsoner.

Det er dog ifølge Berlingske ikke altid tilfældet.

Modeselskaberne producerer nemlig i stigende grad tøj specifikt til outlets.

Det betyder, at varerne aldrig har været til salg i almindelige butikker og dermed heller ikke har haft en højere udsalgspris.

Adm. direktør hos IC Group, Mads Ryder, bekræfter, at dette er et kendt fænomen i branchen.

Det er typisk tøj af ringere kvalitet, eller tøj der solgte dårligt i de rigtige kanaler.

Han udtaler dog, at IC Group kun bruger outlets til at korrigere for mindre præcis planlægning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web04