23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Flere mulighed for at sælge mad på nettet

Opgørelse fra Retail Institute Scandinavia viser, at detailhandlens fødevarebrancher har et potentiale for at være mere synlige på nettet.

Næsten to ud af tre butikskæder har salg via deres hjemmesider, skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedbrev.

Men det er en branche med et stort potentiale for fødevarehandlen, viser en opgørelse fra Retail Institute Scandinavia ifølge nyhedsbrevet.

I nogle brancher er alle butikskæder i en branche synlige med salg på nettet.

Det gælder f.eks. inden for lædervarer, foto, boghandlere og personlig pleje.

Til gengæld er synligheden langt mere begrænset blandt fødevarebrancherne.

Inden for dagligvarer har 39 pct. af kæderne salg på deres hjemmeside.

I den modsatte ende af skalaen står slagterforretningerne og kiosksektoren, hvor ingen af kæderne har salg på hjemmesiden.

Originalartikel:

http://www.dhblad.dk/nyheder/2015/9/6/fl...
BREAKING
{{ article.headline }}
0.076|instance-web04