23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Succes på sociale medier rammer ikke bundlinjen

Krigen om de danske forbrugere raser med kampagner og forskellige tiltag på Facebook, Twitter og Instagram.

Coop vil have mere økologi og bedre mad. Dagrofa satser på, at forbrugerne vil vælge dansk. Og discountkæderne slås om prisen på mælk.

Men har kampene på de sociale medier nogen betydning for tallene på bundlinjen?

Ifølge forbrugerekspert Camilla Birch fra Birch & Birch er det overordnede svar nej - succes eller fiasko på de sociale medier i forbindelse med f.eks. mælkekrigen kommer ikke til at kunne ses, når regnskabet skal gøres op.

Det skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev.

Men det betyder ikke, at dagligvarekæderne kan være ligeglade.

- De sociale medier er med til at danne og styrke holdninger hos forbrugerne, så de er bestemt ikke ligegyldige, siger hun.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.046|