H & M øger sin markedsandel
Modekoncernen offentliggør ni måneders regnskab med en omsætningsstigning på 22 pct.
Det er i lokal valuta en stigning på 12 procent, fortæller koncernen.
Bruttoresultatet udgjorde 25,712 mia. svenske kroner, hvilket er en vækst på 14 procent.
H & M har planer om i alt at åbne ca. 400 nye butikker i 2015.
Blandt andet vil modekoncernen ind på markedet i Indien og Sydafrika, ligesom Schweiz og Rusland vil blive nye onlinemarkeder i løbet af efteråret 2015.
I regnskabsåret 2015/2016 har koncernen planer om at åbne for e-handel i yderligere ni eksisterende H & M-markeder, og om at etablere butikker i tre nye markeder: New Zealand, Cypern og Puerto Rico.
- Vores salg har indtil videre overskredet 153 mia. svenske kroner inklusive moms, en stigning på mere end 20 procent. Det er en anerkendelse af, at vores kollektioner er godt værdsat verden over. Salget var også gode i tredje kvartal, selvom salget i august var negativt påvirket af den usædvanligt varme vejr i mange af vores store europæiske markeder, siger Karl-Johan Persson, CEO i H & M.
- Vi øger vores udbud ved løbende at udvikle og forbedre vores sortiment. For eksempel blev vores nye koncept H & M Beauty lanceret i løbet af sommeren. H & M Beauty har haft en meget god start i omkring 700 butikker i 28 markeder samt online. Vi fortsætter nu udrulningen til yderligere 14 markeder i løbet af efteråret.