23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Småbørnsfamilier køber oftere mad via nettet

16 pct. af småbørnsforældrene køber dagligvarer i netsupermarkeder.














































Familierne ligger højere end gennemsnittet, når det gælder dagligvareindkøb på nettet. Det viser en ny undersøgelse fra reklame- og vidensbureauet Envision, der har undersøgt, om den digitale udvikling har påvirket familielivet i samme omfang, som andre dele af samfundet er er ændret. Hele 16 pct. af de unge generation Y-forældre (mellem 25 og 40 år) klarer indkøb helt eller delvist via nettet. Det samme gælder hver tiende af generation X (mellem 40 og 55 år). Småbørnsforældrene planlægger i langt højere grad deres indkøb end de ældre forældre. Flertallet i generation Y køber stort ind en gang i weekenden og supplerer en enkelt eller to gange i løbet af ugen. 44 pct. af forældrene i generation X køber ind dagligt eller næsten dagligt. Nogle af de interviewede forældre erklærer, at hvis de havde tid, ville de droppe netindkøbene, fordi de savner at komme i supermarkedet og blive inspireret. Indkøb kan nemlig være det lille afbræk fra hverdagen, som forældrene nyder. En mor fra generation Y siger: - Når der skal købes ind i butikkerne, er det min pause at gå alene i Netto. Jeg nyder at have tid til at kigge på hylderne, spotvarerne. Det er faktisk en luksus at tage i Netto alene. Det gælder dog langt fra alle. Undersøgelsen bygger på dybdeinterviews med 27 danske børnefamilier og en række eksperter. Derudover inddrages såvel Gallups Day-in-life database som Index Danmark, ligesom der i samarbejde med YouGov er foretaget en større spørgeskemaundersøgelse blandt 520 respondenter.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078