Amazon har eksempelvis for nyligt åbnet sin første fysiske butik, skriver Berlingske. Det er en Amazon-boghandel, der ligger i USA. Herhjemme har onlinebutikken Unisport, der sælger fodboldudstyr, netop åbnet sin første butik på Strøget i København. - Fremtiden er ikke ”pure play”, siger Filip Domagala, adm. direktør for Unisport. Med begrebet "pure play" henviser han til aktører, der enten kun er til stede fysisk eller kun er til stede online. Også Scott Galloway, professor i marketing på New York University, har tidligere på året været ude at sige, at "pure players" ikke har nogen fremtid.
Nethandlere vil have fysiske butikker
Der er en stigende tendens til, at online-butikker opretter fysiske butikker.
Amazon har eksempelvis for nyligt åbnet sin første fysiske butik, skriver Berlingske. Det er en Amazon-boghandel, der ligger i USA. Herhjemme har onlinebutikken Unisport, der sælger fodboldudstyr, netop åbnet sin første butik på Strøget i København. - Fremtiden er ikke ”pure play”, siger Filip Domagala, adm. direktør for Unisport. Med begrebet "pure play" henviser han til aktører, der enten kun er til stede fysisk eller kun er til stede online. Også Scott Galloway, professor i marketing på New York University, har tidligere på året været ude at sige, at "pure players" ikke har nogen fremtid.