23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hvor lokal er en vare, der har rejst 454 kilometer?

Mange supermarkeder prøver at differentiere sig gennem lokale varer, men hvor lokal er en vare, der har været mere end 400 kilometer undervejs?












Hos Føtex Food på Vesterbrogade i København kan man for eksempel købe pasta og pesto fra Pastariget på Bornholm, 196 kilometer væk, eller hybensirup fra Hybengaarden ved Jerslev i Nordjylland, 454 kilometer væk. Det skriver Politiken. Samme tendens ser man hos blandt andet Superbrugsen. Lokale varer er ikke kun et spørgsmål om geografi, siger. Kenneth Pedersen, kædedirektør i Superbrugsen. - Det er produkter fra mindre, innovative producenter, som tidligere ikke har været på supermarkedernes hylder, siger han.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109