23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dagrofa-aftale skal styrke økologisk mejeri

Nordsjællandske Øllingegaard har røde tal på bundlinjen.

Det fondsejede mejeri Øllingegaard har røde tal på bundlinjen, skriver Økologi og Erhverv.

Mejeriets resultat endte ifølge avisen på et minus på 2,2 mio. kr., mens nettoomsætningen faldt med næsten ni mio. kr.

Regnskabet desuden afgivet under forudsætning af ' fortsat drift', hvilket er et advarselssignal.

Mejeriet fortæller i årsberetningen, at et af problemerne de generelt lavere priser på økologi.

Solhvervsfonden, der ejer Øllingegaard sammen med Fonden Polens Økologiske Farm, satser nu på, at den aftale, der blev indgået i efteråret med Dagrofa, vil styrke salget og økonomien.

Mejeriet begyndte i efteråret at levere mælk til Dagrofa-kæderne Menu, Kiwi, Spar, og Din Købmand, og to mælkevarianter fra Øllingegaard er med i køb-dansk-kampagnen ' Du køber, vi gi'r'.

Den indebærer, at Dagrofa sender 50 øre ekstra til Øllingegaards producenter for hver liter mælk, der bliver solgt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|