23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Neutral indfører refillpose

Miljøet står højt på danskernes indkøbsliste.

Mere end halvdelen af danskerne undersøger, om produkterne på supermarkedets hylder er miljøvenlige, før de putter varer i indkøbskurven, skriver Neutral i en pressemeddelelse.

Det har rykket miljøet højt op på dagsordenen i mange brancher, og nu lancerer Neutral et refill-koncept for vaskemiddel med miljøvenlig emballage.

Ifølge Stine Overgaard, Nordic Brand Manager hos Neutral, går forbrugere i dag ikke blot op i at skåne deres hud for parfume og andre unødvendige tilsætningsstoffer. De er også blevet mere opmærksomme på, hvordan produkters kemi påvirker miljøet. Virksomheder må tænke i baner med miljøvenlige alternativer, hvis de stadig vil have en eksistensberettigelse på det danske marked i fremtiden, siger hun.

Den nye refill-pose indeholder 75 procent mindre plastik end den klassiske 940 ml. flaske med flydende Neutral-vaskemiddel og er derfor langt mindre miljøbelastende, når den bliver smidt ud og sendt videre i systemet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|