Mere end halvdelen af danskerne undersøger, om produkterne på supermarkedets hylder er miljøvenlige, før de putter varer i indkøbskurven, skriver Neutral i en pressemeddelelse.
Det har rykket miljøet højt op på dagsordenen i mange brancher, og nu lancerer Neutral et refill-koncept for vaskemiddel med miljøvenlig emballage.
Ifølge Stine Overgaard, Nordic Brand Manager hos Neutral, går forbrugere i dag ikke blot op i at skåne deres hud for parfume og andre unødvendige tilsætningsstoffer. De er også blevet mere opmærksomme på, hvordan produkters kemi påvirker miljøet. Virksomheder må tænke i baner med miljøvenlige alternativer, hvis de stadig vil have en eksistensberettigelse på det danske marked i fremtiden, siger hun.
Den nye refill-pose indeholder 75 procent mindre plastik end den klassiske 940 ml. flaske med flydende Neutral-vaskemiddel og er derfor langt mindre miljøbelastende, når den bliver smidt ud og sendt videre i systemet.