23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Påskefrokosten køber vi i butikken

Kun 4 pct. vil købe silden på nettet.

Selv om det er betydelig nemmere at købe ingredienserne til årets påskefrokost i et onlinesupermarked i stedet for at stå i kø i et supermarked, er det kun fire ud af 100, der vælger at købe ind via nettet.





Det viser en ny YouGov-undersøgelse, som er lavet på vegne af anmeldelsesplatformen Trustpilot.





Den viser, at 72 pct. af danskerne forventer at købe dagligvarer i forbindelse med påsken – i en fysisk butik, vel at mærke. For kun 4 pct. forventer at handle deres dagligvarer online.





- Vores undersøgelse viser, at selvom danskerne i høj grad har taget onlineshopping til sig, så er vi stadig tilbageholdende, når det kommer til dagligvarer. Når vi inviterer gæster til påskefrokost, vil vi i mindre grad tage chancer, hvis en levering skulle blive forsinket, eller noget ikke lever op til vores forventninger, siger Mathilde Lykke Bülow, kommunikationschef i Trustpilot.





Ud over dagligvarer vil 38 pct. købe alkohol i en fysisk butik op til påsken, og 54 pct. vil købe slik og chokolade. Kun henholdsvis 1 og 2 pct. vil købe disse varer på nettet.





Undersøgelsen er gennemført af analyseinstituttet YouGov. Der er i alt gennemført 1005 CAWI-interview med danskere i alderen 18-74 år, i perioden 11.-13. marts 2016.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.084