Danish LIVINGroom indtager Milano
Danish LIVINGroom udstiller med færre brands og mere synlighed på den betydningsfulde møbel- og interiørmesse Salone Internazionale del Mobile i Milano.
Når Milano-messen atter åbner dørene til en af de mest betydningsfulde events i møbel- og interiørbranchen, er det med nogle af Danmarks stærkeste brands samlet på én fælles stand.
Her kan man møde virksomhederne BoConcept, Erik Jørgensen Møbelfabrik, Kähler Design, Génito, Pandul, LINAK og ABC-Reoler, der som helhed giver de besøgende fornemmelsen af et lille stykke Danmark, når de træder ind på standen.
Danish LIVINGroom forstærker på den måde synligheden omkring de danske brands, hvilket kan være en udfordring på den store messe, hvor mange virksomheder kæmper om indkøbernes opmærksomhed.
- Tanken bag den fælles stand er, at de danske virksomheder får chancen for at udvikle nye forretningsmuligheder via kontakter til internationale arkitekter, indkøbere, forhandlere og journalister, forklarer Betina Simonsen, direktør for Lifestyle & Design Cluster, som igen i år står bag udstillingen sammen med Den Danske Ambassade i Rom.
Arrangørerne af den danske stand lægger mange kræfter i at videreudvikle Danish LIVINGroom-konceptet:
- Vi afprøver hele tiden forskellige konstellationer for at optimere virksomhedernes deltagelse. Danish LIVINGroom har lige fra starten virket som en slags ”indslusning” til messen. Det er svært at få sin egen stand, og derfor har det gennem årene fungeret som springbræt til, at de efter et par års deltagelse er blevet accepteret af messeledelsen til at være kandidat til egen stand, siger Ole Gustafsen fra Den Danske Ambassade i Rom, som er partneren bag konceptet.