23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk Supermarked vil investere i butiksnet

Koncernen vil de kommende år investere to mia. kroner om året i ind- og udland

Dansk Supermarked præsenterede i morges sit regnskab, der viser en minimal fremgang i omsætningen, der er steget til 57,474 mia. kr. mod 57,156 mia. kr. i 2014. Tallene er uden Netto i England.

EBIT-resultatet steg til 2,552 mia. kr. mod 2,430 mia. kr. i 2014, hvilket giver en EBIT-margin på 4,4 pct. mod 4,3 pct. året før.

Nettoresultatet er faldet fra 1,819 mia. kroner til 1,734, hvilket koncernen begrunder med helårseffekten af renteudgifter i forbindelse med Salling Fondenes tilbagekøb af virksomheden i 2014.

Dansk Supermarked forventer ifølge Per Bank at øge sin markedsandel og har planer om at bygge nye butikker og renovere ældre.

Blandt andet skal Bilka-kæden have et boost, og i lørdags præsenterede hypermarkedskæden sit nye koncept ved "åbningen" af Bilka i Tilst. Nu følger i første omgang hypermarkederne i Odense og Esbjerg efter.

Derudover skal online-delen af virksomheden udvikles. Det drejer sig om Bilka.dk samt Wupti.com og iPosen, som koncernen købte sidste år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04