Dagrofa støtter landbruget med 1,5 million kroner
Dagrofas kampagne “Vælg dansk - du køber, vi gi’r”, har sendt mere end 1,5 million kroner tilbage til producenterne i dansk landbrug.
I alt har godt 40 produkter gennem perioden været synligt mærket med “Vælg dansk’’ logoet”. De har været solgt i Dagrofas dagligvarebutikker i kæderne Meny, Kiwi, Spar og Min Købmand.
- Vi har ønsket at sende et tydeligt signal om, at vi bakker op om de danske producenter ved at sende penge tilbage til dem, når produkter er blevet solgt. Vi håbede på at kunne sende cirka 1,5 millioner kroner tilbage, og nu hvor vi har gjort kampagnen op, kan vi konkludere, at vi er kommet i mål. Så vi kan se tilbage på en god kampagne, som forbrugerne har bakket op om’, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa, og fortsætter:
De mærkede varer har været danske kvalitetsprodukter inden for kød, mælkeprodukter samt frugt og grønt. For forbrugerne har prisen på varerne været uændret, da tilbagebetalingen udelukkende er finansieret af Dagrofa, skriver virksomheden.