23948sdkhjf

SuperBrugsen vil gafle storbykunder med små butikker

Coop indleder salgskrig mod Føtex, der har lignende koncept.
Både Coop og Dansk Supermarked åbner nye og mindre butikker, der skal kapre vækst i salg af mad på farten, skriver Jyllands Posten.

I København skal tre Coop-supermarkeder omdannes til mindre forretninger med fokus på blandt andet måltidsløsninger. I udlandet er den slags butikker kendt under begrebet "convinience", og Føtex er allerede inde på det marked med seks butikker af slagsen i København, ligesom Irma har lanceret konceptet "Lille Irma".

- Der er i storbyen en stigende interesse for at sikre sig hurtige indkøb af madvarer tæt på, hvor man bor eller arbejder. Derfor satser vi på at teste det nye koncept, i første omgang gennem tre butikker i København, siger kædedirektør for SuperBrugsen, Kenneth Pedersen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157