23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskerne foretager færre indkøbsture

De danske forbrugere tager sjældnere turen til supermarkedet eller specialbutikken.

Danskerne er et shoppeglad folkefærd. Alligevel fortsætter danskerne med at tage på færre indkøbsture, når der skal handles dagligvarer, skriver Dansk Handelsblad.

Det viser en nylig undersøgelse fra GfK´s husstandspanel, der tæller 3000 repræsentative husstande fordelt over hele landet.

Hvor en gennemsnitlig husstand i 2014 indkøbte dagligvarer 185,9 gange på et år, er det tal i 2015 faldet til 183,8 gange. I 2010 var det samme antal 191,9 og dermed fortsætter danskerne med at foretage færre og færre indkøbsture efter dagligvarer.

Tallet dækker ikke alene over besøg i dagligvarebutikker, men dækker også indkøb i specialbutikker som f.eks. bagere, ostehandlere og slagtere, ligesom indkøb af dagligvarer i kiosker og på servicestationer tæller med i undersøgelsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03