23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kampagne fordobler Coops øko-salg

Fredag solgte Coops kæder dobbelt så meget økologi som samme dagen i 2014.

Coops 1200 butikker har de seneste dage haft kampagne på økologi, og det har medført, at koncernens kæder har fordoblet salget af de økologiske varer. I hvert fald på en enkelt dag, fortæller Coop i en pressemeddelelse.

Fredag den 8. april var salget præcis det dobbelte som den tilsvarende dag 2014. Dermed opfyldte man - om end kun for en enkelt dag - Coops mål om at gøre Danmark dobbelt så økologisk. Målet skal være opfyldt i 2020 sammenlignet med salget i 2014.

Der er dog stadig spænding om det lykkes Irma på Christianshavn som den første butik nogensinde at opnå en økologi-andel på over 50 procent. Efter 10 dage er andelen lige nu 49,8 procent. På landsplan udgør økologien 9 procent af det samlede salg.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web03