23948sdkhjf

Hver anden forælder betaler gerne ekstra for økologisk børnetøj

Fokus på bæredygtighed og sundhed får danskerne til at finde pengepungen frem
Danske forældre har i stigende grad fokus på sundhed og bæredygtighed, når det gælder de produkter, der lander i børnenes klædeskab. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Epinion for Deloitte.

Det skriver Deloitte i en pressemeddelelse.

Ifølge undersøgelsen siger hele 50 pct., at de gerne betaler ekstra for børnetøj, der er økologisk.

Det er et tegn på, at Vi endelig er ved at acceptere, at bæredygtighed koster på den korte bane, men betaler sig i det lange løb, mener ekspert.

- Det har længe været op ad bakke for producenterne af bæredygtigt børnetøj, som for manges vedkommende har haft svært ved at få fodfæste i markedet. Derfor er det glædeligt, at så mange forbrugere ser positivt på bæredygtighed og også gerne vil hive ekstra penge op af lommen, siger Bahare Haghshenas fra Deloitte Sustainability.

Der er dog stadig meget at gøre for de danske tøjproducenter, når det gælder bæredygtighed, mener Bahare Haghshenas:

- Bæredygtige materialer som hamp, lyocell, hør og kaffegrums har et stort potentiale. Det samme har en lang række andre metervarer, der bruger færre pesticider, kan genbruges eller har en mindre miljøbelastning.

Spørgsmål:

Vil du betale ekstra for børnetøj, der er økologisk?
Ja: 50 pct.
Nej: 50 pct.

Af de forbrugere, der gerne vil betale ekstra, vil:
- 66 pct. betale op til 20 pct. ekstra
- 18 pct. betale op til 50 pct. ekstra
- 12 pct. betale op til dobbelt pris
- 4 pct. betale mere end dobbelt pris

Tallene er baseret på svar fra i alt 280 danskere forbrugere, der køber børnetøj. Undersøgelsen er gennemført af Epinion for Deloitte.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11