23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hårde tider for fotohandlere

Branchens samlede omsætning er næsten halveret på fem år.

Fotobranchen har det svært i digitale tider, viser nye tal fra Retail Institute Scandinavia, og sammenholdt med den seneste uges kartelbeskyldninger om prisaftaler på pasfoto understreger analysen bare fotohandlernes problemer, skriver Berlingske.

I løbet af de seneste fem år er den samlede omsætning for branchen næsten halveret, mens antallet af danske fotokædebutikker er raslet ned fra 135 butikker i 2011 til 102 forrige år.

Det viser nye tal fra Retail Institute Scandinavia, som netop er udkommet med sin årlige analyse af den danske detailhandelsbranche.

- Fotohandlerne er en branche, der ganske enkelt ikke har formået at følge med udviklingen. Siden forbrugerne gik væk fra at få fremkaldt billeder fysisk i en forretning, har de grundlæggende ikke fundet noget nyt at tilbyde forbrugerne,« siger Dorte Wimmer, der er ekspert i detailhandel og forbrugeradfærd hos Retail Institute Scandinavia.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.147|