23948sdkhjf

Festivalbutikker går hårdt ud over SuperBrugsen

Det har kostet SuperBrugsen i Rudkøbing 300.000 kroner, at Lidl er flyttet ind på Langelandsfestivalen.
Lidls indtog på Langelandsfestivalen har sat sine spor i SuperBrugsens regnskab, skriver Fyns Amts Avis.

- Vi har et overskud på knap halvanden million, så vi er stadig yderst tilfredse med 2015, men vi har kunnet mærke, at Lidl-butikken lå på festivalpladsen. Det har kostet os cirka 300.000 kroner, siger Torben Bendix Christensen, der for formand for brugsforeningen, til avisen.

Udover Lidl åbner også en Harald Nyborg på festivalen, og selv om det ikke er en direkte konkurrent til SuperBrugsen, så er formanden ked af alle butikker, der er med til at trække folk fra midtbyen, fortæller han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109