Danskerne bryder sig mindst om at handle i Aldi
MetroXpress har undersøgt, hvad danskerne synes om forskellige supermarkedskæder.
Undersøgelsen er gennemført af YouGov for MetroXpress.
- Jeg er overrasket over resultatet, og jeg kunne godt have en mistanke om, at folk, der har svaret, ikke har været i vores butikker. Vi forsøger at lave en attraktiv discountforretning med høj kvalitet til lave priser, siger Thomas Hedegaard Bang, der er vicedirektør i Aldi.
I den anden ende af listen ligger Kvickly som det supermarked, som danskerne bedst kan lide, men undersøgelsen afspejler ikke, hvor der er flest kunder, forklarer Lars Esbjerg, der er forsker i detailhandel på Aarhus Universitet.
- Det handler om, hvilke behov du skal have opfyldt. Handler du i Kvickly, får du nok en bedre oplevelse end i en discountkæde, fordi der er et større sortiment og noget som eksempelvis smagsprøver. Men behovet for at kunne handle billigt kan sagtens være større end det oplevelsesorienterede behov, siger Lars Esbjerg.