23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Skønhedskrigen flytter på landet

Matas og Normal har begge kig på mindre byer i kampen om kunderne.

Det går hårdt for sig i kampen om kunderne til blandt andet skønhedsprodukter, og nu agter både Matas og Normal at skrue op for indsatsen uden for de største byer, skriver Jyllands-Posten.

- Vi kigger på, om vi med et differentieret sortiment kan spille en ny rolle i de mindre byer. Matas vil gerne være i stand til sammen med de få andre tilbageværende at holde liv i de små handelssamfund.

Folk kan jo reelt godt lide at komme i de små byer - frem for at altid at skulle til en storby for at købe ind, siger Terje List, der er administrerende direktør for Matas.

På samme måde ønsker Normal at styrke butiksnettet i provinsen.

- Der er masser af muligheder i mindre provinsbyer også for vores koncept. Så det indgår klart i planerne for ekspansion, at vi også skal ud i landet. Samtidig er der selvfølgelig størst kundepotentiale i de allerstørste bysamfund. Så vi kigger i alle retninger, siger Torben Mouritsen, der er administrerende direktør for Normal.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|instance-web02