23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Interflora kom konkurrenten i forkøbet

Et hollandsk firma med abonnementservice på blomster forsøger at komme ind på det danske marked, og så måtte Interflora reagere hurtigt.

I slutningen af 2015 erfarede Interflora, at det hollandske firma Bloomon ville overtage en idé, som Interfloras havde planlagt i et stykke tid, nemlig en abonnementsservice, hvor kunderne kan få leveret nye blomster hver uge, skriver Børsen.

Da den danske blomsterleverandør opdagede det, nåede de på under en måned at få et nyt subbrand, Posy, på benene.

- Fra at have ingenting stod vi med et koncept og en forretningsmodel, hvor vi går ind og disrupter os selv og udfordrer vores egen forretning med tankegangen. Så ét er, at vi gerne vil imødekomme og være først på det danske marked med blomster i abonnement til hele landet. Vi skulle samtidig skabe et supplement, som i yderste konsekvens kunne udfordre vores eksisterende forretning, fortæller administrerende direktør Søren Flemming Larsen til Børsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|