23948sdkhjf

Dagrofa vokser i markedet

Stadig flere danskere lægger deres indkøb i Meny, Kiwi, Spar og Min Købmand.
År til dato vokser salget i alle Dagrofas kæder, mens bruttoavancen vokser endnu mere, viser nye tal.

Fremgangen, hvor flere forbrugere vælger koncernens kæder, er drevet af en detailstrategi med stramt fokus på udvikling af fødevareoplevelser, kædekoncepter og lønsomhed, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Stadig flere danskere lægger deres indkøb i Meny, Kiwi, Spar og Min Købmand. Det viser dugfriske opgørelser fra dagligvarekoncernen Dagrofa, som oplever solid fremgang for de mere end 500 dagligvarebutikker.

- Vi har fået en flot start på året, hvor vi over én kam er lykkedes med at få flere kunder ind i vores butikker. Den strategiske indsats for at vinde andele i markedet slår nu igennem i hverdagen i alle vores kæder. Meny og Kiwi har længe haft høj vækst. Nu ser vi også fin fremgang i Spar, som vi netop har igangsat en stor revitalisering af, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

I et stort set fladt, dansk dagligvaremarked har Dagrofa oplevet en vækst på 3,2 procent år til dato på tværs af sine kæder.

Fødevaremarkedet Meny er i fortsat stærk udvikling og har et stigende salg på 2,9 procent år til dato.

Discountkæden Kiwi har en flot salgsfremgang på 5,5 procent år til dato. Det ser også godt ud for den lokale købmandskæde Spar, der netop har gennemgået en stor butiks- og konceptfornyelse. Spar har i maj en markant salgsvækst på hele 3,5 procent.

- Vi har så god fremgang i salget, at vi – ud fra den vækst vi ser i markedet generelt – godt tør konkludere, at vi tager markedsandele fra vores konkurrenter. Jeg tøver ikke med at kalde udviklingen, som vi fortsat ser i Dagrofa, for bemærkelsesværdig og meget tilfredsstillende. Det er længe siden, vi så entydigt har kunnet glæde vores købmænd, ejere og medarbejdere med historier om fremgang, siger Per Thau.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.308