23948sdkhjf

Nyt outlet-koncept skal hjælpe modefirmaer af med restvarer

The Vintage Club består af en online-shop og arrangerer fysiske outlets i Danmark.
Flere og flere almindelige tøjbutikker kræver nu fordelagtige kommissionsaftaler på linje med stormagasiner, og det presser de danske modebrands, skriver brancheorganisationen Dansk Mode & Textil i nyhedsbrevet Textuelt.

Et videreudviklet outlet-koncept, The Vintage Club, vil tage kampen op med den udfordring, så leverandørerne løbende kan få nedbragt lageret fra tidligere kollektioner.

- Indtil nu har danske brands overvejende haft to muligheder: De kan afholde egne lagersalg, eller de kan sælge til opkøbere til meget lav kilopris. The Vintage Club tilbyder et tredje alternativ uden nogen form for kanalkonflikt, og hvor de får et rentabelt salgsvindue i perioden, fra de får en vare retur, som de ikke kan sælge andre steder, og indtil deres lagersalg et par måneder senere, siger Hans Peter Isidor, stifter af The Vintage Club.

- Konceptet er enkelt: I stedet for at de forskellige brands har restvarer liggende i venteposition til lagersalg, sender de det til The Vintage Club. Vi registrerer varerne, tager billeder, og allerede inden for 14 dage er varerne online i webshoppen. Så i stedet for at ligge i en papkasse, kan varen aktiveres og realiseres med en fornuftig indtjening, forklarer han.

Kernen i forretningen er en online-shop, men The Vintage Club har også planlagt seks fysiske outlets rundt i Danmark i løbet af efteråret.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094