23948sdkhjf

Modevirksomheder er optimistiske forud for modeuge

Forventer vækst trods nedgang og Brexit.
I 2015 havde de danske modeproducenter deres hidtil største omsætning, men i år er tallene faldet, og effekten fra Brexit har endnu ikke vist sig med fuld styrke.

Alligevel er branchen optimistisk forud for modeugen, som netop er gået i gang, skriver brancheorganisationen Dansk Mode & Textil i sit nyhedsbrev Textuelt.

Textuelt har spurgt virksomheder i branchen om deres syn på fremtiden, og til trods for globalt uvejr er der optimisme over hele linjen med 68 pct af de adspurgte, der forventer vækst i løbet af de kommende seks måneder.

International chef og analyseansvarlig i Dansk Mode & Textil, Michael Hillmose siger, at det endnu er for tidligt at spå om det samlede billede for 2016, men heller ikke han er pessimist:

- Modevirksomhederne har tidligere vist sig i stand til at skabe vækst i svære tider, hvilket blandt andet kunne ses under finanskrisen. Samtidig er virksomhedernes indtjening blevet bedre, og virksomhederne er både organisationsmæssigt og økonomisk rustet til at imødegå de udfordrende markedsforhold, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109