23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskerne er vilde med outlets

Ny undersøgelse viser, at mange er villige til at køre omveje for de gode tilbud.

Danskerne er vilde med de såkaldte outlet-forretninger til sig, hvor producenterne sælger varer direkte til forbrugerne med en stor rabat.

Det skriver revisions- og rådgivningsfirmaet Deloitte i en pressemeddelelse.

I alt siger 45 pct. af danskerne, at de gerne går i outlet-forretninger, mens yderligere 16 pct. ligefrem er villige til at køre en omvej for at finde gode tilbud.

Det viser en undersøgelse foretaget af Epinion for Deloitte.

- Tidligere havde outlet-forretninger måske mest karakter af restlagre på udsalg, men i dag sælges også nye produkter, som af den ene eller anden grund ikke er havnet på hylderne i de normale forretninger. Den trend vil uden tvivl fortsætte, eftersom producenterne bliver endnu bedre skabe en helhedsoplevelse på tværs af strøgbutikker, e-handel og outlets, siger Peter Mølkjær, forbrugerekspert hos Deloitte, i pressemeddelelsen.

De sjællandske forbrugere er de mest begejstrede. Her siger 25 pct., at de kører målrettet efter outlet-forretningerne.

- Danmarks eneste egentlige outlet-by ligger i Ringsted, så det er måske ikke så mærkeligt, at sjællænderne er dem, der mest begejstrede for konceptet. Det viser dog med al tydelighed, at der stadig er et stort potentiale p det her marked, og at forbrugerne gerne vil være med, siger Peter Mølkjær.

16 pct. af danskerne er villige til at køre omveje for at få fat i de nye tilbud.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02