23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskerne elsker at spise ude

Væksten i danskernes madforbrug ligger ikke i supermarkederne og discountbutikkerne.

Dagligvarehandlen har i flere år kunnet konstatere én væsentlig ting, når der kigges på butikkernes omsætning: Væksten i danskernes madforbrug ligger ikke i supermarkederne og discountbutikkerne. Handlen har i en årrække levet med rundt regnet nulvækst.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Det er dog langt fra ensbetydende med, at danskerne ikke bruger penge på mad. De vil bare hellere betale for, at andre gør maden klar, end at de selv skal bære indkøbsposerne hjem til kødgryderne.

Nye tal fra Retail Institute Scandinavia viser, at udespisning oplever en vækst næsten uden sidestykke.

Læs mere på Dansk Handelsblad (kræver abonnement):

http://dhblad.dk/udespisning-tager-hele-...
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02