23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Aldi sætter mål for bæredygtig kaffe

Inden nytår vil Aldi omstille mindst 30 procent af kaffen til økologisk eller fairtrade.

Som international detailkæde er Aldi en betydelig kaffeproducent- og forhandler, og Aldi ønsker at bidrage til en forbedring af de sociale, miljømæssige og økonomiske forhold i leverandørkæden for kaffe.





Derfor vil Aldi løbende øge andelen af certificeret kaffe for kædens egne mærker.





Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.





Inden udgangen af 2016 vil Aldi i Danmark omstille mindst 30 procent af den mængde rå kaffe, som anvendes til kaffeprodukter, til kaffe, der enten er certificeret i henhold til UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance eller er økologisk.





Inden udgangen af 2020 øges dette mål til mindst 50 procent.





- Ansvarlighed og bæredygtighed er en grundlæggende del af vores koncept på samme niveau som lave priser og høj kvalitet. Det er derfor helt naturligt for os at tage ansvar i leverandørkæden, også når det gælder indkøb af kaffe, siger vicedirektør i indkøb, Thomas Bang.





- Vores erklærede mål er at bæredygtige produkter skal være en selvfølge, både for os og vores kunder.





Den danske målsætning er en del af en international kaffe-indkøbspolitik for hele Aldi Nord-koncernen, der dækker ni lande. Ud over at øge mængden af certificeret kaffe forpligter kæden sig også til at fremme bæredygtig kaffedyrkning, at forbedre arbejdsforholdene i kaffe-leverandørkæden og at igangsætte et kaffeprojekt direkte i dyrkningsområdet samt gøre sporbarheden af den bæredygtige kaffe lettere tilgængelig for forbrugeren.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.125