23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Zalando vil udvide med flere danske mærker

Danskerne ønsker lokale mærker. "Det ser vi ikke på samme måde i andre lande."

Onlinekoncernen Zalando erobrer i høj fart en større del af tøjmarkedet i Danmark, og nu vil koncernen indgå partnerskaber med modeproducenter om nethandel. Blandt de første er danske Bestseller, skriver Jyllands-Posten.

- Norden får vi kontinuerligt flere kunder i alle lande og har en vækst, som ligger over udviklingen i markedet. I Skandinavien er det tydeligt, at forbrugerne i deres søgning på vores site går efter de lokale mærker. Det ser vi ikke på samme måde i andre lande. Derfor ser vi potentiale i fortsat at udvide de nuværende 75 skandinaviske og danske mærker, fortæller Kenneth Melchior, chef for Zalandos nordiske afdeling.

Ifølge en opgørelse fra organisationen FDIH har Zalando nu over 11 pct. af onlinesalget her i landet med mode.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11