23948sdkhjf

Ti faktorer går igen hos virksomheder, der har vækst

Ny analyse peger på 10 succesfaktorer - og de gennemgåes på to seminarer for direktører og andre ledende medarbejdere.
Hvad opfatter de danske fremstillingsvirksomheder som det vigtigste i det kommende årti, og hvad der skal til for at få succes?

Det forsøger McKinsey og Dansk Industri at give svaret på i en ny rapport. Som baggrund har man undersøgt mere end 225 danske fremstillingsvirksomheder i Dansk Industri, og undersøgelsen viser, at der ikke kun er én faktor, der skaber succes. Analysen peger i stedet på 10 succesfaktorer.

Det indikerer, at opskriften på succes langt fra er simpel, men til gengæld peger analysen på en række mønstre, der går igen hos succesfulde virksomheder. Det handler blandt andet om at satse på eksport, sætte fokus på innovation og udvikle kundespecifikke løsninger. Faktisk mener virksomhederne, at kundespecifikke løsninger vil få stor betydning i fremtiden.

På to gå-hjem-møder kan interesserede få et dybere indblik i rapporten. Der er møde i Glostrup 22. september og Kolding 5. oktober.

Store eller små?
I Kolding kan man møde partner Johannes Lüneborg, McKinsey & Co., der svarer på, om større virksomheder er mere succesfulde end mindre, om hvilken rolle innovation og eksport spiller, og om det er mest profitabelt at betjene store eller små kunder.

Hvordan udvælger man nye markeder og får succes på dem, hvis væksten skal findes på eksportmarkederne. Og hvordan finder man de rigtige partnere. Anders Kjøller fra Dansk Industri introducerer en række eksportværktøjer, der kan hjælpe virksomheder i gang med en eksportstrategi - især med fokus på det tyske marked.

Seminaret henvender sig primært til direktører og andre ledende medarbejdere i fremstillingsvirksomheder, men alle er velkomne.

Man kan tilmelde sig på DI's hjemmeside .

Læs hele rapporten på DI’s hjemmeside.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125