23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Alle vil stjæle kunder fra isenkræmmerne

De danske isenkræmmere er under hårdt pres fra supermarkeder, byggemarkeder og livsstilskæder

De danske isenkræmmere skal arbejde hårdt for føden i disse tider. Butikkerne møder nemlig hård konkurrence fra både møbelforretninger, supermarkeder, livsstilskæder og byggemarkeder, som i stor stil lokker isenkræmmerens kunder til.

Det skriver Jyllands-Posten.

- Isenkræmmerne er udfordret. De har svært ved at forsvare deres omsætning, fordi mange andre satser på at sælge produkter til køkken og bord. Jeg forventer derfor, at der vil være færre butikker i de kommende år, siger detailhandelseksperten Henning Bahr, adm. direktør i Retail Institute Scandinavia, i et interview med Jyllands-Posten.

Branchen har været igennem et udskilningsløb, der tog fart efter finanskrisen i 2008. Kop & Kande har klaret sig bedst gennem de vanskelige år, og Imerco har været igennem en effektiv turnaround.

Senest har kæderne Imerco og Inspiration besluttet at slå pjalterne sammen som et resultat af den hårde konkurrence.

- Markedet for isenkramprodukter er stenhårdt, og der er behov for en konsolidering som denne. Der kommer måske samlet færre butikker i vores sektor i de kommende år. Men hos Imerco og Inspiration er målet fortsat kun at vokse, siger Frederik Brønnum, adm. direktør for Imerco og kommende førstemand i fusionen mellem Imerco og Inspiration.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.218|instance-web02